“Floor-time” szemléletű kommunikációs és nyelvi terápia

A kora gyermeķkori nyelvi fejlődésben és kommunikációban megkésett, vagy gátolt gyerekek és szüleik számára dolgoztunk ki egy módszert, aminek alapjául Stanley Greenspan tanítását alkalmazzuk. Fejlesztésünk egyénre szabott, élvezetes és a játék örömére épül. A gyerekek fejlettsége a mérvadó. A módszer az emberi kapcsolatokra épít, tiszteli a gyereket és a szülőt. A gondolkodás és a támogató magatartás fejlesztése a célunk.

A hagyományos észlelés-tanulás nézettel ellentétes ez a szemlélet: az érzelmi tanulás az első és ez biztosítja az alapot a további funkciók fejlődésének. A terápia során az a törekvésünk, hogy a gyermekeket interakcióba vonva, az érzelmei által, az érdeklődését és motivációját követve segítségére legyünk a fejlődési létra megmászásában. Úgy segítünk neki, hogy akarja megtanulni, hogy figyeljen ránk, hogy tudjon kezdeményezni, segítséget kérni, vagy problémákat megoldani – még mielőtt beszélni kezdene. Ahogy nő a kifejezőképessége, a gesztusokkal történő kommunikációja, úgy lehet színesíteni, bővíteni a tevékenységeit, játékát, így fejlődik a nyelvi készsége is, végül képes lesz az érzései, gondolatai szóbeli kifejezésére.